Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zorr
    RS
    • 2011
    • 2110

    Zamieszczone przez Flame
    Przy zakupie auta nowego trzeba sobie zawsze powiedzieć ile się chcę nim przejechać, ja zakładam że chcę tąOctą przejechać 100 tys. bo potem wg. mnie zaczyna się techniczna loteria.

    Oczywiście do tego przebiegu mogą się również wydarzyć różne rzeczy, ale to są raczej przy przebiegach do 100 tys rzadsze przypadki.
    ja nie zakładam ile chce nim finalnie przejechać, bo tego nie wiem. Natomiast wiem jakiej wielkości auto potrzebuję, ile rocznie mniej więcej robię przebiegów. Na bazie tego (i dostępnej kasy oczywiście) wybieram wielkość auta i stosowny silnik.
    Przykład: jakby codziennie robił 100km z i do pracy to wybrałbym diesla albo 1.6MPI pomijając kulturę pracy itp...

    Co do samych przebiegów, to one są średnio miarodajne... jedni robią 50tys km rocznie na trasie a inni 10tys w samym mieście. Po 3 latach jazdy w mieście przy przebiegu 30tys sprzęgło, dwumasa i inne elementy też mogą mieć dość i to na poziomie 150tys przebiegu autostradowego.
    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

    Komentarz

    • paweł2
      L&K
      • 2010
      • 1405

      Temat jest o trwalosci 1.8tsi wiec napisze tu,jezdzilem ostatnio 3 dni Focusem 1.6T 150ps i powiem Wam ze jesli ten motor sprawdzi sie wlasnie pod wzgledem trwalosci to ja go biore,elastycznosc chyba nawet lepsza niz w 1.8tsi a pali 2-3l mniej :shock: .Jutro bede znal szczegoly co do spalania to napisze wiecej.
      Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        Zamieszczone przez paweł2
        Temat jest o trwalosci 1.8tsi wiec napisze tu,jezdzilem ostatnio 3 dni Focusem 1.6T 150ps i powiem Wam ze jesli ten motor sprawdzi sie wlasnie pod wzgledem trwalosci to ja go biore,elastycznosc chyba nawet lepsza niz w 1.8tsi a pali 2-3l mniej :shock: .Jutro bede znal szczegoly co do spalania to napisze wiecej.
        2-3l mniej pali? to ciekawe,
        to chyba na papierze dzięki pomiarom ze Start & Stop, w rzeczywistości nie będzie tak różowo
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • Ceed1
          Rider
          • 2012
          • 461

          paweł2. O spalaniu to ciekawą teorię wyknułeś. Chyba Cię poniosło. Dodatkowo ( różne ) niezależne testy pokazują, że jednak 1,8 TSI jest lepsza w kategorii elastyczność na każdym biegu. To samo tyczy sie przyspieszenia 0-100 oraz prędkości maksymalnej. Jeździłeś 1,8 TSI? Ja nie jeździłem Focusem z tym silnikiem ale może być tak, że ponieważ 1,8 TSI ma bardzo liniową charakterystykę i nie ma w nim jak w dieslach nagłego kopniaka to może się wydawać, że nie jest taki elastyczny i dynamiczny. Zapewniam Cię jednak że jest .

          Komentarz

          • shaqall
            Classic
            • 2012
            • 13

            Ja właśnie znalazłem Octavię z takim silnikem bezwypadkową i z pewnym przebiegiem 60k km tylko jak się naczytałem o tych awariach napinacza to się boję ją teraz kupić

            Komentarz

            • Mihau
              RS
              • 2009
              • 7461
              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

              shaqall, zmienisz napinacz i będziesz jeździł dalej
              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                Zamieszczone przez Mihau
                shaqall, zmienisz napinacz i będziesz jeździł dalej
                Mihau, ile kosztuje wymiana napinacza w ASO oraz to, co tam jeszcze jest potrzebne do zrobienia przy rozrządzie?
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6763
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez Mihau
                  shaqall, zmienisz napinacz i będziesz jeździł dalej
                  Mihau, ile kosztuje wymiana napinacza w ASO oraz to, co tam jeszcze jest potrzebne do zrobienia przy rozrządzie?
                  ok. 700 - 800 zł

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7461
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    Zamieszczone przez mirek_p11
                    ok. 700 - 800 zł
                    To jest koszt całości czy samej robocizny/napinacza, bo coraz bardziej dorastam do wymiany :|
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • voytek
                      Rider
                      • 2010
                      • 480
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      To może być całość. Kiedyś pytałem w ASO to powiedzieli coś koło 800 za robociznę plus koszt napinacza, który kosztuje sto kilkadziesiąt złotych.
                      Ceny robocizny różnią się nieraz znacząco w zależności od ASO, więc popytałbym w różnych serwisach.

                      Komentarz

                      • andrzej111
                        L&K
                        • 2010
                        • 1391

                        Ja czytałem ,że ktoś wawie zapłacił 700zł + napinacz 160
                        Ostatnio zapytałem w ASO ile chcą za wymianę i krzyczeli ok. 1700-2000 :lol:
                        Także warto pytać.

                        Co do samego problemy to w zasadzie mając auto z paskiem zamiast łańcucha koszty były by porównywalne a nawet większe więc w sumie to niema co płakać, trzeba po prostu zmieniać napinacz raz na jakiś czas i tyle.
                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                        Komentarz

                        • paweł2
                          L&K
                          • 2010
                          • 1405

                          Ale poza tym nieszczesnym napinaczem(po wymianie bedzie dobrze?)to motory super.
                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                          Komentarz

                          • miroA3
                            Classic
                            • 2008
                            • 35

                            Witam

                            jako ze mam blizniaczy silnik do CDAA, mianowicie CCZB mysle ze wada tego napinacza tez mnie dotyczy
                            przejechane 29tys, na razie cisza, ale...

                            tylko powiedzcie mi prosze, bo sie pogubilem, raz piszecie o napinaczu nr4 z rys etki, raz o napinaczu nr5 . o ktory w koncu chodzi




                            wole dmuchac na zimne i wymienic, a co ciekawe wedlug tego linku, byla jakas akcja serwisowa na to : http://www.auto-swiat.pl/1-czy-vw-ro...uchow-rozrzadu hmmm

                            w przypadku nr4, najnowszy etka dla mojego VIN podaje AE
                            a w przypadku nr5, nic nowszego niz T (aktualizacje najnowsze)


                            pzdr

                            Komentarz

                            • ary
                              Rider
                              • 2011
                              • 634

                              miroA3, napinacz nr 5 z końcówką N jest podejrzewany o możliwość zdemolowania silnika :|
                              Przejrzałem etkę i wygląda na to, że Seat jest najbardziej opóźniony we wprowadzaniu modyfikacji
                              Dla Passata 1.8TSI (CDAA) najnowszy napinacz ma oznaczenie 06H 109 467 AB, a dla Passata 2.0TSI i Golfa GTI (CCZB) tak samo jak dla Octavii (CDAA/CDAB i CCZA) najnowszy napinacz ma oznaczenie 06K 109 467 K
                              O2 Scout 1.8 TSI

                              Komentarz

                              • miroA3
                                Classic
                                • 2008
                                • 35

                                Zamieszczone przez ary
                                dla Passata 2.0TSI i Golfa GTI (CCZB) tak samo jak dla Octavii (CDAA/CDAB i CCZA) najnowszy napinacz ma oznaczenie 06K 109 467 K
                                dzieki, tego bede sie trzymal, pasowac musi, skoro to CCZB
                                patrzylem teraz w etke, w seacie tez go wkladaja, od modelu 2011

                                ciekawe jest to, ze o problemie tym cisza na forum leona, tak samo na moim (a3-club)
                                ale pewnie bierze sie to stad, ze u was tych silnikow duzo wiecej

                                dziekuje i pozdrawiam

                                Komentarz

                                • Mihau
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7461
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  miroA3, tu masz screena z ETKI, którego ary wrzucał na 3 stronie.
                                  Chronologicznie jak to wsadzali w Skodzie chyba jest.

                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                  Komentarz

                                  • miroA3
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 35

                                    Jasne

                                    Tylko czy jest ktos, kto wkladal ten najnowszy 06K 109 467K zamiast tych N,T lub nawet AB

                                    dlaczego pytam, ETKA przy golfie,leonie itd podaje jako zamiennik dla T ten AB i na tym koniec, dalej go sprzedaja

                                    owszem jest ten nowy 06K .... K , ale zauwazcie ze zmienili tez wtedy lancuch, tez juz nie ma poczatku 06H a 06K
                                    ale co ciekawe, tak jest wszedzie, tylko nie w skodzie...

                                    sciagnalem pare zdjec, wydaje sie ze modyfikuja tylko sprezyne,N,T i AB wygladaja identycznie, w przypadku tego 06K jest ona juz calkowicie inna.







                                    Komentarz

                                    • ary
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 634

                                      To fakt, że w 1.8 TSI CDAA łańcuchy nie zostały do tej pory zmienione. W Passacie z tym motorem również nie. IMO jeśli myślisz o wymianie napinacza to bym wziął ten najnowszy bo wygląda najsolidniej dołożył te 420zł na obydwa łańcuchy i miał problem z bańki
                                      O2 Scout 1.8 TSI

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7461
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        ary, to ile wychodzą części? Masz dostęp do jakiegoś cennika? Jeżeli tak to byś podał ceny:
                                        - 06H 109 467 AB
                                        - 06K 109 467 K + łańcuchy
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • miroA3
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 35

                                          Zamieszczone przez ary
                                          IMO jeśli myślisz o wymianie napinacza to bym wziął ten najnowszy bo wygląda najsolidniej dołożył te 420zł na obydwa łańcuchy i miał problem z bańki
                                          powiem Ci ze wlasnie ma taka koncepcje, tylko wtedy jeszcze zmienic drugi napinacz (nr4) bo on tez przeszedl moda

                                          trzeba by liczyc po ok 160zl za napinacze i po ok 200zl za lancuchy
                                          czyli same czesci ponad 700zl + robocizna

                                          eh, wychodzi jak normalna wymiana rozrzadu. zachcialo mi sie bezawaryjnego TSI 8)

                                          [ Dodano: Sob 30 Cze, 12 14:44 ]
                                          Zamieszczone przez Mihau
                                          ary, to ile wychodzą części? Masz dostęp do jakiegoś cennika? Jeżeli tak to byś podał ceny:
                                          - 06H 109 467 AB
                                          - 06K 109 467 K + łańcuchy
                                          mozesz sobie sprawdzic on-line :

                                          Komentarz

                                          • Mihau
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 7461
                                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                            Zamieszczone przez miroA3
                                            Zamieszczone przez Mihau
                                            ary, to ile wychodzą części? Masz dostęp do jakiegoś cennika? Jeżeli tak to byś podał ceny:
                                            - 06H 109 467 AB
                                            - 06K 109 467 K + łańcuchy
                                            mozesz sobie sprawdzic on-line :

                                            http://sklep.gajos.com.pl/sklep/
                                            Dzięki za linka

                                            edit.
                                            Ciekawe ile za robociznę wyjdzie?
                                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                            Komentarz

                                            • ary
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 634

                                              W uzupełnieniu nr nowych łańcuchów do CCZB dostępnych od 12.12.2011
                                              1. współpracujący z napinaczem nr 4: 06K 109 158 G
                                              2. współpracujący z napinaczem nr 5: 06K 109 158 F
                                              Ceny z linku dobre +/- 10zł :wink:
                                              Od tych cen mamy ponoć w niektórych ASO jakiś rabacik dla OCP
                                              O2 Scout 1.8 TSI

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391

                                                Co do cena z gajosa to w ASO VW są ciut wyższe a w Skodzie to już w ogóle.
                                                Polecam Getem.pl, poniżej ceny brutto

                                                06K 109 158 G 160zł
                                                06K 109 158 F 226zł
                                                06H 109 467 AB 132zł
                                                06K 109 467 K 138zł
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • miroA3
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 35

                                                  Tylko dalej nie wiemy czy mozna wsadzic najnowszy 06K 109 467 K
                                                  czy trzeba wsadzic 06H 109 467 AB majac i ne wymieniajac lancuchow z serii 06H

                                                  co do cen z gajosa, chodzi tylko i wyl o orientacyjne sprawdzenie.
                                                  z getem to tez roznie, czasem trzeba dlugo czekac, mysmy (a3-club) straszne jazdy z nimi mieli. ale nie o tym temat

                                                  ja moge polecic elementauera.

                                                  Komentarz

                                                  • ary
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 634

                                                    Tak mi przyszło do głowy, że kiedyś w rowerze jak się zmieniało łańcuch to koła zębate również. Czy tu też by tak należało :?:
                                                    Zamieszczone przez miroA3
                                                    Tylko dalej nie wiemy czy mozna wsadzic najnowszy 06K 109 467 K
                                                    czy trzeba wsadzic 06H 109 467 AB majac i ne wymieniajac lancuchow z serii 06H
                                                    To jest dobre pytanie bo wg Etki w Octavii CDAA najnowszy napinacz jest ze starymi łańcuchami, natomiast w Passacie przy identycznym motorze montują przedostatni do starych łańcuchów
                                                    O2 Scout 1.8 TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...